8.01.2013

Liebster Award + Pojedynki opowiadań?

Na początek Liebster Award, czyli "znowu robię coś, czego nie powinnam, zamiast tego, co powinnam". ;) Wyjaśnienie pozwolę sobie skopiować od Agnes May , od której otrzymałam nominację. Bardzo dziękuję! :D

Nominację otrzymuje się od innego blogera w uznaniu za "dobrze wykonaną pracę". Po otrzymaniu takiego wyróżnienia należy odpowiedzieć na jedenaście pytań zadanych przez osobę nominującą. Następnie sami wymyślamy swoje jedenaście pytań i nominujemy kolejne jedenaście blogów (z wyjątkiem tego, który nominował nas).

Po co to wszystko? Dla promowania blogów i rozrywki. Bo przecież, czemu by nie spróbować czegoś nowego? ;)

1. Jaki kolor najbardziej do Ciebie pasuje i dlaczego?
Obstawiam czarny. To taki optymistyczny kolor... Poza tym jest praktyczny. Pasuje właściwie do wszystkiego, wyszczupla...
2. Jaki wpływ na Twoje życie ma pisanie bloga?

To hobby, a można właściwie powiedzieć, że już pasja. Pisanie dużo mi dało, uczę się planować, posługiwać językiem polskim, rozwijam kreatywność. Poznaję też nowych ludzi, czytam blogi innych. Generalnie uwielbiam i polecam!
3. Czy jest coś/ktoś/, czemu jesteś w stanie poświęcić wszystko? Jeśli tak, to co/kto/?

Wszystko to bardzo duża rzecz. Myślę, że takimi osobami byłby mój chłopak i najbliższa rodzina, choć nie powinno się robić takich deklaracji. Wyobrażenia a rzeczywistość to dwie różne sprawy. Czasem sami do końca nie znamy siebie.
4. Jakie emocje najczęściej Ci towarzyszą?

Wahadło. Mam swoje problemy, które nie raz dają mi w kość, ale staram się optymistycznie patrzeć na świat. Depresja z optymizmem, jakie to dziwne...
5. Czy masz jakiś określony "schemat" pisania?

Przed pisaniem staram się zrobić plan i zdecydować, czy na pewno chcę pisać daną rzecz. Jeśli miałabym stracić motywację i porzucić wszystko w trakcie, to nie ma sensu. Potem jest pisanie. Staram się pisać to, na co akurat mam ochotę, np. tekst pasujący do odcinka tydzień czy dwa naprzód. Pisanie na siłę rzadko wychodzi dobrze. Poza tym mam już wtedy materiał na później.
6. Na co poświęcasz najwięcej czasu?

Prokrastynacjaaa! Niestety...
7. Gdybyś mogła być gdziekolwiek na świecie, jakie miejsce byś wybrała i dlaczego?Malediwy, to chyba nie wymaga wielkiego wyjaśnienia. ;p Mogę oddać bliźniaków K., ale na Malediwy chętnie wybrałabym się i tak. Słońce, plaża...

8. Co najbardziej Cię odpręża, uspokaja po ciężkim dniu?Luźna rozmowa ze znajomymi i świadomość, że dzień minął i mogę legalnie nic nie robić.
9. Czy masz jakieś uzależnienia?Interneeeeeeet!
10. Wolisz filmy czy książki? Dlaczego?Ciężka sprawa. Częściej oglądam filmy. Jestem bardzo wybredna, jeśli chodzi o pomysł i styl pisania. Trudno mnie zadowolić. Poza tym wolę fanfiction niż książki jako takie. Nic na to nie poradzę. ;p
11.Jesteś stworzeniem nocnym, czy zdecydowanie lepiej funkcjonujesz za dnia?
Stworzeniem nocnym niestety. Chętnie zamieniłabym się z jakimś rannym ptaszkiem. Świat nie jest dostosowany do ludzi chodzących spać o 3. ;p

Nominowani ode mnie:
- DiKey
- Kasia91
- kitty
- Marona
- Ma.TH.i
- Murasaki
- obsesja
- PhantasmagoricMonster
- Rogogon (co prawda nie blog, ale opowiadania, więc polecam i tak ;) ) fb

- Unda
Wbrew pozorom to nie było łatwe... No i jest mniej niż 11, przepraszam.

Pytania:

1. Porządek w głowie (i na biurku) czy kontrolowany chaos?
2. Ulubiona postać z Twojego opowiadania.
3. Opowiedz dowcip bądź zabawną historię z życia.
4. Wymień piosenkę, która motywuje Cię do działania.
5. Ulubiona kreacja sławnej osoby ( link do zdjęcia mile widziany :) ).
6. Dokończ zdanie: "Podczas nudnych zajęć najczęściej..."
7. Wymień jedną rzecz, którą chciałabyś mieć w swoim pokoju.
8. Bądź MacGyverem. Co zrobisz z dwóch gumek do włosów, łyżeczki i spinaczy do papieru?
9. Ulubiony font do pisania notek na blogu/opowiadań.
10. Piszesz swoją pierwszą książkę. W jakim dziale by się znalazła?
11. Ktoś początkujący prosi Cię o radę dotyczącą pisania. Jaka jest najważniejsza rzecz, o której należy pamiętać?

Miłej zabawy!


A teraz coś innego. Niektórzy być może spotkali się z tym pomysłem, może ktoś brał udział w podobnej akcji. Lat temu kilka brałam udział w pojedynku opowiadań fanfiction. Myślę, że była to ciekawa akcja i można by ją przenieść do sfery blogowej.

O co chodzi? W pojedynku dwie osoby piszą krótkie opowiadanie na ten sam temat, po czym ich prace są oceniane przez czytelników wg ustalonych wcześniej kryteriów. Osoba z większą ilością punktów wygrywa.

Jak w praktyce? Pomyślałam o stworzeniu osobnego bloga tylko na pojedynki, pojawiałyby się tam opowiadania do oceny. Osoby chętne do udziału w zabawie mogłyby:
a) zgłosić chęć udziału w komentarzu z propozycją tematu prac i poczekać na odpowiedź innej osoby,
b) zgłosić chęć udziału do mnie już z wybraną osobą, z którą wcześniej ustaliły temat,
c) wyzwać wybraną osobę na pojedynek.

Później prace szłyby na maila, gdzie zostałyby zatwierdzone i bez podania autora i tytułu zostałyby umieszczone na blogu z akcją. Powiedzmy, że na napisanie prac byłyby dwa tygodnie, a na ocenę tydzień.

To wszystko na razie propozycja, chciałabym zobaczyć, ilu byłoby chętnych do wzięcia udziału w takiej akcji. Pomysł podebrany z jednego z forów o TH (chyba już nieistniejąca, druga wersja thpoland). Jeśli macie jakieś pytania, sugestie, dajcie znać, a jeśli jesteście zainteresowani, przekażcie pomysł również innym osobom. :) Akcja ruszyłaby pewnie pod koniec lutego ze względu na zaliczenia, sesje i generalnie koniec semestru.

Chciałabym, żeby w zabawie mogli uczestniczyć zarówno Alieni jak i Glamberci. Po pierwsze, im więcej nas, tym weselej. Po drugie, po co się ograniczać? Kwestia dogadania się i liczby chętnych. :)

Jak zapatrujecie się na ten pomysł? :)


4 komentarze:

  1. Ja jestem jak najbardziej za! :)
    Co do wymyślania tematów to musiałabym się zastanowić, ale sam pomysł fajny. :)
    Mam nadzieję, że się przyjmie.
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też się z przyjemnością przyłączę. To może być super zabawa;).
    Świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł świetny, chętnie wezmę udział.Dal mnie to coś nowego, więc warto spróbować. Dzięki za nominację ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mimo iż moje "pisanie" nie jest na jakoś masakrycznie wysokim poziomie, chętnie się przyłączę ^u^ może to mnie zmotywuje.
    Dziękuję za nominację <3 EJ. JA CIĘ NIE NOMINOWAŁAM?! *pada na kolana* przepraszam < /3 Niedopatrzenie z mojej strony. Aff. Ale i tak bardzo dziękujam *u* jak tylko zdobędę możliwość podejścia do lapka, to odpowiem na twoje pytania ^u^

    OdpowiedzUsuń